Is het aanmelden in twee stappen op Smartschool bij jou voorlopig uitgeschakeld?
Bij het uitschakelen heb je een Smartschool-bericht ontvangen. Daarin staat dat de authenticatie uitgeschakeld is tot vandaag om 23u59.
Is je toestel defect of kwijt? Heb je al een vervanging?
Dan kan je uw smartphone klaarmaken voor de dubbele verificatie. In de handleiding worden de verschillende mogelijkheden toegelicht en kan je dus kiezen. De werkwijze hieronder is van toepassing op de Authenticator app.
- Via ‘Profiel’
- Klik bovenaan links in de navigatiebalk op je naam en kies voor ‘Profiel’.
- Kies voor ‘Aanmelden in twee stappen’.
- Kies bij de mogelijkheden die je kan gebruiken als extra beveiliging voor ‘Authenticator app’.
- Open een authenticator app op je mobiele toestel. Installeer een authenticator app op je mobiele toestel indien je dit nog niet gedaan hebt.
- Verwijder de oude cijfercode indien van toepassing.
- Scan met de authenticator app de code die in Smartschool verschijnt.
- Vul in Smartschool de code van zes cijfers in.
- Klik op ‘OK’.
Andere mogelijkheden zijn verificatie via de Vlaamse overheid (aanmelden via itsme; eID en aangesloten kaartlezer; beveiligingscode via mobiele app; beveiligingscode via SMS), Webauthenticatie (handig in combinatie met Windows Hello) of Yubikey. Meer info op https://www.smartschool.be/aanmelden-in-twee-stappen/
Lukt het niet om het vandaag in te stellen.
Laat morgen je Smartschool-beheerder weten dat het aanmelden in 2 stappen uitgeschakeld moet worden voor u. Het is niet mogelijk om deze beveiliging meerdere dagen uit te schakelen.